Ramowy rozkład dnia |
|
6:30 - 8:15 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych . Zajęcia indywidualne; Zabawy dowolne .Prace porządkowo – gospodarcze. |
|
|
8:15 – 8:30 |
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu; Ćwiczenia poranne |
8:30-9:00 |
Pierwsze śniadanie; |
9:00 – 11:15 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane |
11.15– 11:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania |
11:30-12:00 |
Drugie śniadanie |
12:00 – 13:20 |
Grupy: Misie, Krasnale Przygotowanie do odpoczynku. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach. Grupy: Biedronki,Sówki, Tygryski i Pszczółki Zabawy relaksacyjne, wyciszające; Zabawy ruchowe, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela bądź kierowane - gry i zabawy dostosowane do wieku i możliwości dzieci; zabawy muzyczne, ruchowe, konstrukcyjne, teatralne, rymowanki, proste wierszyki, piosenki, opowiadania i krótkie historyjki wsparte obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, kierowanie prostych poleceń w języku obcym przygotowujące dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym; zajęcia przygotowujące dzieci do udziału w przedszkolnych oraz środowiskowych konkursach, imprezach artystycznych i okolicznościowych, zajęcia umożliwiające realizację programów własnych i innowacji poszerzających podstawę programową, zabawy wspierające wielostronny rozwój dziecka; udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej; |
13:20– 13:45 |
Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do obiadu |
13:45- 14:15 |
Obiad |
14:15-16:30 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci;v |
Zajecia dodatkowe:
język angielski: środa
terapia logopedyczna: poniedziałek, wtorek, środa
zajecia korekcyjno-kompensacyjne: środa, piątek
religia: wtorek, piątek