Drodzy Rodzice,
Tematy dni: Wesoły karnawał; Karnawałowe tańce (dwa dni); Stroje karnawałowe; Zabawa karnawałowa
w tym tygodniu porozmawiamy o balach i zabawach karnawałowych. Zastanowimy się, co to jest karnawał i maska. Nauczymy się nowych tańców. Przygotujemy karnawałowe maski, a także ,,zaprojektujemy'' wesołe stroje balowe. Pobawimy się przy piosence Przedszkolna samba. Zagramy na marakasach i grzechotkach.
W słyszanych wyrazach wskażemy głoskę n, a potem na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na tą głoskę. W powietrzu i po śladzie narysujemy kształty literopodobne. W wyrazach wyróżnimy głoskę p i b.
Będziemy przeliczać elementy w zbiorach i porównywać ich liczebność. Używać pojęć: największy, najmniejszy. Wyklaskamy różne rytmy do podanych słów.
Narysujemy i wytniemy serpentyny. Udekorujemy salę przed balem.
Podczas zabaw muzycznych i rytmicznych poruszać będziemy się zgodnie ze słyszaną muzyką i rytmem. Doskonalić będziemy swoją szybkość, skoczność i celność rzutów. Ćwiczyć będziemy aparat mowy podczas gimnastyki buzi i języka.
Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
• Rozmowy o różnych tańcach i muzyce.
• Oglądanie zdjęć lub filmów na temat sposobów obchodzenia karnawału w różnych zakątkach świata.
• Wspólne domowe tańce przy skocznej muzyce z wykorzystaniem śmiesznych strojów, masek, trąbek, serpentyn lub udział w balu dla dzieci organizowanym przez wybraną instytucję.
• Zabawy w mówienie pierwszej głoski – dziecko słucha wyrazu i powtarza głoskę, którą rozpoczyna się ten wyraz.
• Zabawa w łączenie głosek w wyrazy – dziecko słyszy kolejne głoski i ma połączyć je w wyraz, np. s-o-k: sok.
• Zabawa w kalambury – dziecko wybiera słowo, następnie gestem i mimiką ma je zaprezentować.
• Zabawy w układanie rytmów z guzików lub klocków.
• Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.